Smart targeting met Mosaic Belgium op Adform’s Data Driven Creativity Day

08/05/2018

Smart targeting met Mosaic Belgium op Adform's Data Driven Creativity Day

Hoe kan je beter prospecten online targeten aan de hand van Mosaic Belgium? Dat is de vraag die Raphaël Amory, managing partner bij SIRIUS Insight, vandaag beantwoorde ter gelegenheid van Adform’s Data Driven Creativity Day.

Heel wat adverteerders beperken zich nog steeds tot klassieke karakteristieken zoals leeftijd, geslacht en klikgedrag wanneer zij een onlinecampagne opzetten. Het gevolg? Het bereiken van een (te) brede doelgroep, een minder gerichte message, hogere campagnekosten en een lagere ROI.

Hoe Mosaic Belgium adverteerders kan helpen?

Mosaic Belgium is een consumentensegmentatie die de Belgische bevolking opdeelt in 33 types en 8 groepen. Hiervoor wordt beroep gedaan op verschillende soorten gegevens: sociodemografische gegevens, economische informatie, geografische spreiding, gedragingen van consumenten.

Types Mosaic Belgium par segment de rue dans le nord de Bruxelles

Zo weet Mosaic Belgium voor ieder straatsegment, een zeer fijne geografische eenheid, het gemiddelde inkomen, aantal wagens, gezinssamenstelling, online aankoopgedrag, type woning, gelezen kranten en nog véél meer.

Nombre de véhicules / d'actions par menage et par type Mosaic Belgium

Het Adform platform laat adverteerders toe hun online publiek te bepalen aan de hand van al deze informatie om zo steeds het beste resultaat te verkrijgen. Mosaic Belgium is eveneens rechtstreeks te verkrijgen om bijvoorbeeld klantenbestanden te verrijken of om locaties voor verkooppunten te analyseren.

Sélection de votre audience Mosaic Belgium avec Adform