Blog

Waarom Artificial Intelligence het beste netwerk aan verkooppunten bepaalt?

Waarom AI het beste netwerk aan verkooppunten bepaalt? Retailers, autodealers, banken, mutualiteiten, apotheken, … kennen allemaal de complexiteit van het ontwikkelen van een performant netwerk aan verkoop- of servicepunten. Hierbij zoekt men steeds een evenwicht tussen minimale infrastructuurkosten en maximale rentabiliteit of service. Bij de zoektocht naar de meest rendabele configuratie exploreert en evalueert Artificial Intelligence de meest veelbelovende oplossingen. Het verhaal van een verkooppuntennetwerk We kennen allemaal retailers die hun activiteiten startten met één verkooppunt. Na een succesvolle opening besluiten ze om enkele kilometers verderop in het volgende stadscentrum een tweede verkooppunt te openen. Vervolgens een derde, vierde, …, Continue Reading

Whitepaper: Bio voedingswinkels in België

Whitepaper: Biologische voedingswinkels in België De dekking en de affiniteit van de biologische voedingsmarkt in gespecialiseerde verkooppunten. Biologische voeding kende de afgelopen jaren een belangrijke evolutie. In 2017 vertegenwoordigde bio voeding 3,4% voor van het marktaandeel van de voedingssector (in Wallonië is dit 4,2%). Een groeiend marktaandeel voor gespecialiseerde biologische winkels Tot op heden bemachtigt de voedingsdetailhandel het grootste deel van de biologische markt (+/- 56% marktaandeel). Toch blijft het aandeel dat door gespecialiseerde biologische winkels wordt bereikt groeien tot 31% van de biologische voedingsmarkt in 2017. De overige 13% wordt verdeeld onder marktkramers en moeilijk op te volgen kanalen Continue Reading

Whitepaper: valkuilen op het pad naar succesvolle analytics

Whitepaper: valkuilen op het pad naar succesvolle analytics   In samenwerking met professor Denis de Crombrugghe brengen wij u vandaag deze whitepaper. U krijgt er een duidelijk overzicht van de valkuilen en problemen die het analytisch proces van bedrijven kunnen belemmeren. Sommige valkuilen brengen de betrouwbaarheid van de resultaten van analyses in gevaar en kunnen leiden tot verkeerde interpretaties. Gelukkig kent ieder probleem een oplossing. Bedrijven zijn omringd door data, maar velen slagen er niet in om hieruit interessante perspectieven te verkrijgen en dit ondanks dat digitalisatie, big data en machine learning hot topics zijn! Data scientists claimen dat data Continue Reading

Whitepaper automotive: De (r)evolutie binnen de markt

Whitepaper automotive “De (r)evolutie binnen de markt”Zoals verschillende actoren uit de automotivesector aankaarten, merkt ook SIRIUS Insight heel wat evoluties binnen de automotive sector. Ondanks de constante groei binnen deze markt is de sector onderhevig aan heel wat veranderingen. Overheden en klanten wensen meer ecologische voertuigen, de belastingen en de fiscaliteit worden regelmatig herzien, lage-emissiezones worden in grootsteden ontwikkeld, het toenemend gebruik van gedeelde wagens, …Deze whitepaper geeft inzicht in de evoluties binnen de automotive sector en onderzoekt zowel de huidige markt, de elektrificatie van het wagenpark, als hoe het marktpotentieel gekwantificeerd kan worden. De elektrificatie van het Belgische wagenparkIn Continue Reading

8 valkuilen op weg naar succesvolle analytics

8 valkuilen op weg naar succesvolle analyticsBedrijven beschikken over enorme hoeveelheden gegevens. Helaas worden deze weinig of helemaal niet gebruikt, wat het beslissingsproces niet ten goede komt.De voorbije jaren horen we dagelijks spreken over het belang van data, digitalisatie en data driven beslissingen nemen. Data scientists claimen dat gegevens de nieuwe olie van onze economie zijn en een uiterst belangrijkste succesfactor voor ieder bedrijf. Toch zijn slechts een beperkt aantal bedrijven in staat deze massa gegevens waarover zij beschikken om te vormen tot interessante perspectieven.Op basis van de uiteenzetting van professor Denis de Crombrugghe op onze Analytics in Action conference Continue Reading

Demo predictive met Alteryx: SIRIUS Insight deelt haar analytische knowhow

Demo predictive met Alteryx: SIRIUS Insight deelt haar analytische knowhowOp de Alteryx User Group van vrijdag 20 april heeft François Stevens, Data Scientist bij SIRIUS Insight aan collega-analisten uit diverse bedrijven getoond hoe je stap voor stap een predictive model kan bouwen met Alteryx.Om een leerrijke en ludieke demo te brengen maakte François gebruik van het thema van de gedeelde fietsen in een welbepaalde stad. Zijn uitdaging is om één week op voorhand de bezettingsgraad van de gedeelde fietsen te bepalen en de impact van het weer hierop.   Het gebruik van real time dataWaar François over beschikt? Een interactieve kaart Continue Reading

Ontdek hoe een optimaal netwerk aan verkooppunten bepalen en wat hier allemaal bij komt kijken.