Blog

De analyses die u absoluut moet doen met uw klantenkaarten

De analyse van deze gegevens en het gebruik ervan in analytische modellen verbetert de klantenkennis en is een echte goudmijn om het cliënteel te segmenteren, gerichte acties op te zetten en zelfs de volgende aankoop van klanten te voorspellen.

De Belgische consument en zijn aankoopgedrag

Onlangs werd ons gevraagd om meer te vertellen over de Belgische consument en zijn aankoopgedrag. Hoe ziet deze Belgische consument er uit en wat drijft hem? Welke opportuniteiten biedt dit voor retailers?

Meer of minder fysieke verkooppunten?

Door de indrukwekkende stijging van het aantal online diensten en webshops met zeer competitieve prijzen stellen heel wat bedrijven hun netwerk aan verkooppunten in vraag. Moeten er nog verkooppunten geopend worden?

In de huid van een profiler

Uw klanten beter kennen om nieuwe aan te trekken: dat is de essentie van 'Customer Profiling'. Klantenprofilering is een veelgebruikte (geo)marketingtechniek om precies die klanten en prospecten aan te spreken die het interessantst zijn voor uw bedrijf.

Gerichte Out of Home affichagecampagnes

Sinds 2016 werkt Clear Channel samen met SIRIUS Insight voor de ontwikkeling van People & Places 3.0. Bij dit project worden reclameborden gekwalificeerd op basis van de affiniteiten en de sociodemografische karakteristieken van omwonende huishoudens. Nauwkeurige data-analyse, modellering en geomarketing maakt het mogelijk de reclameborden te scoren en verfijnde microtargeting toe te staan. Kathy Vandevelde, Head of GTM vertelt er ons meer over.

WHITEPAPER: DE AUTOMOTIVE SECTOR VERTRAAGT

Eind 2018 telde het Belgisch wagenpark 5.826.987 wagens. Dat is een stijging van 0,83 % ten opzichte van 2017. Deze lichte groei wordt gedragen door Wallonië (+0,91 %) en Vlaanderen (+0,89 %), terwijl in Brussel het wagenpark stagneert met een groei van slechts 0,03 %.