Blog

8 valkuilen op weg naar succesvolle analytics

8 valkuilen op weg naar succesvolle analyticsBedrijven beschikken over enorme hoeveelheden gegevens. Helaas worden deze weinig of helemaal niet gebruikt, wat het beslissingsproces niet ten goede komt.De voorbije jaren horen we dagelijks spreken over het belang van data, digitalisatie en data driven beslissingen nemen. Data scientists claimen dat gegevens de nieuwe olie van onze economie zijn en een uiterst belangrijkste succesfactor voor ieder bedrijf. Toch zijn slechts een beperkt aantal bedrijven in staat deze massa gegevens waarover zij beschikken om te vormen tot interessante perspectieven.Op basis van de uiteenzetting van professor Denis de Crombrugghe op onze Analytics in Action conference Continue Reading

Onze klant Clear Channel verkozen tot Trends Digital Pioneer!

Onze klant Clear Channel verkozen tot Trends Digital Pioneer!Een beloning voor een geslaagde digitale transformatie waar SIRIUS Insight met haar geomarketingexpertise en geomarketingdata aan heeft bijgedragen. De jury van Trends en Google koos in de categorie Marketing & Communication Clear Channel met haar Genius-OOHoptimiser.Deze tool combineert big data en geavanceerde algoritmes om zo een netwerk aan reclameborden samen te stellen dat perfect beantwoordt aan de behoefte van adverteerders. De G-OOH genereert de meest optimale oplossing op basis van kwalitatieve, kwantitatieve en affiniteitscriteria opgesteld door de adverteerder, samen met een rapportage van de campagnegegevens. Reclameborden scoren op basis van affiniteitsscores: de Continue Reading

Het optimaliseren van fysieke en virtuele verkooppunten.

Het optimaliseren van fysieke en virtuele verkooppunten.E-commerce blijft zich ontwikkelen, desondanks zijn niet alle producten hiervoor geschikt en niet iedere consument staat ervoor open. Hoe weet u nu welke producten u moet voorstellen aan welke klant en via welk kanaal? In eerste instantie moet u inzien dat het gaat om aparte verkooppunten, maar complementaire verkoopkanalen. Het kennen van de klantprofielen van beide kanalen is tevens belangrijk om uw lokaal aanbod hierop toe te spitsen.Alle klanten zo exact mogelijk profileren is een eerste stap naar optimalisatie. Door gegevens te analyseren afkomstig van klantenkaarten, newsletters, social media, elektronische betalingen, … is het Continue Reading