Blog

De diagnose van uw verkooppunten na Covid-19

Het beheer van een netwerk van verkooppunten is een dynamische en continue taak, die aandacht vraagt voor veel aspecten. De economische crisis van dit jaar zal de behoefte aan rentabiliteit en zelfs aan herstructurering vergroten.

Induscabel : klantenkennis om het aanbod aan te passen

Om het productaanbod en de communicatie te optimaliseren, heeft Induscabel samen met SIRIUS Insight zijn klanten geprofileerd.

De analyses die u absoluut moet doen met uw klantenkaarten

De analyse van deze gegevens en het gebruik ervan in analytische modellen verbetert de klantenkennis en is een echte goudmijn om het cliënteel te segmenteren, gerichte acties op te zetten en zelfs de volgende aankoop van klanten te voorspellen.

De Belgische consument en zijn aankoopgedrag

Onlangs werd ons gevraagd om meer te vertellen over de Belgische consument en zijn aankoopgedrag. Hoe ziet deze Belgische consument er uit en wat drijft hem? Welke opportuniteiten biedt dit voor retailers?

Meer of minder fysieke verkooppunten?

Door de indrukwekkende stijging van het aantal online diensten en webshops met zeer competitieve prijzen stellen heel wat bedrijven hun netwerk aan verkooppunten in vraag. Moeten er nog verkooppunten geopend worden?

In de huid van een profiler

Uw klanten beter kennen om nieuwe aan te trekken: dat is de essentie van 'Customer Profiling'. Klantenprofilering is een veelgebruikte (geo)marketingtechniek om precies die klanten en prospecten aan te spreken die het interessantst zijn voor uw bedrijf.