Blog

#DATAFLASH: 23% van de consumenten verkiezen biologische verkooppunten

De verkoop van biologische voeding is de voorbije jaren in opmars. Het aanbod in grootwarenhuizen breidt steeds uit en het aantal gespecialiseerde bio verkooppunten groeit in sneltempo. In deze Dataflash gaan we na welke verkooppunten huishoudens verkiezen voor de aankoop van hun bioproducten.

Doelgerichtere huis-aan-huisbedeling tegen beperkte kostprijs

Tal van marketingstrategieën omvatten ‘huis-aan-huis’-campagnes die een groot en heterogeen publiek bereiken. Deze campagnes zijn vaak duur, maar lijken doorslaggevend om de consumenten aan te zetten tot actie.

Analytics: een unieke combinatie van kennis, gegevens, technische competenties en relationele bekwaamheden

Als Business Analytics Consultants verwerken Carole Noon en Olivia Paquot dagelijks heel wat gegevens die zij geolokaliseren, analyseren

#DATAFLASH: Belgische huishoudens beschikken gemiddeld over 1,28 wagens terwijl 10% van de huishoudens geen wagen bezit

In deze analyse gaan we na hoeveel wagens een huishouden in België gemiddeld bezit. Eerst en vooral merken we dat 90% van de huishoudens minstens één wagen heeft. Gemiddeld beschikt een huishouden over 1,28 wagens. Onze analyses geven aan dat dit cijfer onderhevig is aan sterke lokale variaties. Zo observeren we bijvoorbeeld waarden van 0,76 wagens per huishouden in Sint-Joost-ten-Noode tot 1,6 wagens per huishouden in Herstappe. In Brussel en in Luik beschikken huishoudens gemiddeld over minder dan één wagen. Ook in andere steden is dit gemiddelde aantal wagens per huishouden relatief laag. Huishoudens uit Antwerpen, Leuven, Verviers en Charleroi Continue Reading

Hoe voorspellende analyses de loyaliteit van uw klanten verbetert

Vaak hoort men dat het behouden van een klant 5 tot 10 keer minder kost dan één nieuwe te winnen. Neem daarbij het feit dat bij heel wat bedrijven 20% van de klanten zorgen voor 80% van de omzet, dan begrijpt u meteen hoe belangrijk het is om de loyaliteit van uw klanten op te volgen en te detecteren welke klanten het risico lopen uw bedrijf te verlaten. Zo kan u acties in lijn met de karakteristieken en gedragingen van deze klanten opzetten, waardoor u deze klanten behoudt, voor het te laat is! Een trouwe klant, wat is dat? Een Continue Reading

EY: een bedrijvige Alteryx training

EY is een wereldleider in audit-, belasting-, transactie- en adviesdiensten. In een wereld waarin gegevensverwerking en -interpretatie van groot belang zijn, is EY steeds op zoek naar performante tools en innovatieve werkwijzen om het succes van hun klanten te verzekeren. Door de toename van de hoeveelheden data, vaak met een variabele kwaliteit, doet EY beroep op het programma Alteryx om de kwaliteit van haar diensten te verbeteren. Daardoor werd een tweedaagse training met SIRIUS Insight georganiseerd, zodat de consultants van EY de talrijke functionaliteiten van Alteryx beheersen. Overvloedige, complexe en ongestructureerde gegevens « Onze consultants worden geconfronteerd met omvangrijke en Continue Reading

Waarom AI het beste netwerk aan verkooppunten bepaalt?