News

Whitepaper: Bio voedingswinkels in België

Whitepaper: Biologische voedingswinkels in België De dekking en de affiniteit van de biologische voedingsmarkt in gespecialiseerde verkooppunten. Biologische voeding kende de afgelopen jaren een belangrijke evolutie. In 2017 vertegenwoordigde bio voeding 3,4% voor van het marktaandeel van de voedingssector (in Wallonië is dit 4,2%). Een groeiend marktaandeel voor gespecialiseerde biologische winkels Tot op heden bemachtigt de voedingsdetailhandel het grootste deel van de biologische markt (+/- 56% marktaandeel). Toch blijft het aandeel dat door gespecialiseerde biologische winkels wordt bereikt groeien tot 31% van de biologische voedingsmarkt in 2017. De overige 13% wordt verdeeld onder marktkramers en moeilijk op te volgen kanalen Continue Reading

Whitepaper: valkuilen op het pad naar succesvolle analytics

Whitepaper: valkuilen op het pad naar succesvolle analytics   In samenwerking met professor Denis de Crombrugghe brengen wij u vandaag deze whitepaper. U krijgt er een duidelijk overzicht van de valkuilen en problemen die het analytisch proces van bedrijven kunnen belemmeren. Sommige valkuilen brengen de betrouwbaarheid van de resultaten van analyses in gevaar en kunnen leiden tot verkeerde interpretaties. Gelukkig kent ieder probleem een oplossing. Bedrijven zijn omringd door data, maar velen slagen er niet in om hieruit interessante perspectieven te verkrijgen en dit ondanks dat digitalisatie, big data en machine learning hot topics zijn! Data scientists claimen dat data Continue Reading

2018 Gartner MQ for Data Science

2018 Gartner MQ for Data Science Gartner has recognized Alteryx as a leader within the 2018 Magic Quadrant for Data Science Platforms. Get Gartner’s perspective on the evolution of the data science market and learn how Alteryx is positioned against other data science vendors to select the right platform for you. Download the complimentary report now!

Whitepaper automotive: De (r)evolutie binnen de markt

Whitepaper automotive “De (r)evolutie binnen de markt”Zoals verschillende actoren uit de automotivesector aankaarten, merkt ook SIRIUS Insight heel wat evoluties binnen de automotive sector. Ondanks de constante groei binnen deze markt is de sector onderhevig aan heel wat veranderingen. Overheden en klanten wensen meer ecologische voertuigen, de belastingen en de fiscaliteit worden regelmatig herzien, lage-emissiezones worden in grootsteden ontwikkeld, het toenemend gebruik van gedeelde wagens, …Deze whitepaper geeft inzicht in de evoluties binnen de automotive sector en onderzoekt zowel de huidige markt, de elektrificatie van het wagenpark, als hoe het marktpotentieel gekwantificeerd kan worden. De elektrificatie van het Belgische wagenparkIn Continue Reading

Smart targeting met Mosaic Belgium op Adform’s Data Driven Creativity Day

Smart targeting met Mosaic Belgium op Adform's Data Driven Creativity DayHoe kan je beter prospecten online targeten aan de hand van Mosaic Belgium? Dat is de vraag die Raphaël Amory, managing partner bij SIRIUS Insight, vandaag beantwoorde ter gelegenheid van Adform’s Data Driven Creativity Day.Heel wat adverteerders beperken zich nog steeds tot klassieke karakteristieken zoals leeftijd, geslacht en klikgedrag wanneer zij een onlinecampagne opzetten. Het gevolg? Het bereiken van een (te) brede doelgroep, een minder gerichte message, hogere campagnekosten en een lagere ROI. Hoe Mosaic Belgium adverteerders kan helpen?Mosaic Belgium is een consumentensegmentatie die de Belgische bevolking opdeelt in 33 Continue Reading

Demo predictive met Alteryx: SIRIUS Insight deelt haar analytische knowhow

Demo predictive met Alteryx: SIRIUS Insight deelt haar analytische knowhowOp de Alteryx User Group van vrijdag 20 april heeft François Stevens, Data Scientist bij SIRIUS Insight aan collega-analisten uit diverse bedrijven getoond hoe je stap voor stap een predictive model kan bouwen met Alteryx.Om een leerrijke en ludieke demo te brengen maakte François gebruik van het thema van de gedeelde fietsen in een welbepaalde stad. Zijn uitdaging is om één week op voorhand de bezettingsgraad van de gedeelde fietsen te bepalen en de impact van het weer hierop.   Het gebruik van real time dataWaar François over beschikt? Een interactieve kaart Continue Reading