Consumenten- en marktdata

Consumenten- en marktdata

Zoekt u naar betrouwbare data over Belgische huishoudens en consumenten? Sociodemografische data, socio-economische data, geografische data, mediavoorkeuren, aankoop- en consumptiegewoonten,… voor deze en heel wat andere data kunt u bij ons terecht.

 

Onze data dekken heel wat thema’s en sectoren af en zijn inzetbaar voor tal van analyses op het vlak van marketing (profiling, segmentering, targeting, …), locatieplanning, ontwikkelingsstrategie, trendanalyse, ... Met een datalicentie of een eenmalige verrijking van uw klantendata kunt u meteen aan de slag. Dankzij de continue update van de gegevens beschikt u bovendien steeds over de recentste versie.

Anonieme, fijnmazige gegevens over Belgische huishoudens

 

Fijnmazige data over Belgische consumenten

Bij SIRIUS Insight beschikken wij over tal van datasets over Belgische huishoudens en consumenten. Hieronder vindt u de voornaamste categorieën die wij produceren en up-to-date houden.

  • Mosaic Belgium: de segmentatie van Belgische huishoudens
  • Sociodemografische data: leeftijd, gezinssamenstelling, bevolkingsaantallen, …
  • Huishouduitgaven: beschikbaar voor tal van producten en diensten
  • Socio-economische data: professionele situatie, huishoudinkomen, werkgelegenheid, …
  • Affiniteiten: mobiliteit, media, (online) aankoopgedrag, vrijetijd, …

Data van hoge kwaliteit

SIRIUS Insight heeft een jarenlange ervaring in de productie van consumentendata en gebruikt deze in vele geomarketingprojecten. Zowel de kwaliteit als de betrouwbaarheid van de data zijn een essentieel aandachtspunt dat continu in het oog wordt gehouden.

Gelokaliseerde data

Al onze data zijn beschikbaar per straatsegment, per statistische sector, per postcode of per gemeente. Met dit detailniveau maakt u fijnmazige analyses en wordt de privacy van huishoudens gegarandeerd.

Welke data zoekt u precies?

Per categorie zijn tal van onderliggende variabelen beschikbaar. Contacteer ons met uw specifieke vraag en/of ontdek het overzicht van onze datasets.

De beste beslissingen nemen met onze data

In functie van uw doel en de beschikbare expertise binnen uw bedrijf kunt u kiezen voor een aankoop van een datalicentie, een eenmalige verrijking van uw data of kunt u beroep doen op onze geomarketingexpertise.

  • Data licentie: een jaarlijkse licentie geeft u de grootste flexibiliteit in het gebruik van de data. Tijdens de looptijd van de licentie mag u zoveel analyses maken als u wenst en de data gebruiken om klanten te segmenteren, voorspellende modellen te maken, …
  • Eenmalige verrijking: hierbij koppelen we de gewenste data rechtstreeks aan uw klantendata. Dit is een interessante oplossing voor kortetermijnacties.
  • Consultancy op maat: beschikt u binnen uw bedrijf niet over de nodige expertise om uw businessvraag op te lossen? Dan is het verstandig beroep te doen op onze expertise om een “op maat” analyse te realiseren en aanbeveling van onze experts te ontvangen.

Contacteer ons voor een aanbod op maat van uw bedrijf.

Meer weten