In 1990 werd ADHOC SOLUTIONS, pionier op het gebied van geomarketing, opgericht door Raphaël Amory en twee partners. De onderneming is gevestigd in Louvain-la-Neuve en helpt haar klanten hun markt beter te begrijpen en hun distributienetwerk in België te optimaliseren door middel van geomarketingtechnieken.
De zaken lopen uitstekend en de onderneming voert een groot aantal opdrachten uit voor grote bedrijven en overheidsinstellingen. De firma ontwikkelt zich goed en het team van experts groeit. “We worden snel een belangrijke speler op de Belgische markt”, aldus Raphaël Amory – Partner.
Na enkele jaren trekt het bedrijf internationale aandacht. In 2006 wordt het overgenomen door EXPERIAN MARKETING SERVICES. Deze internationale groep, gespecialiseerd in Marketing Services, is aanwezig op de vijf continenten met 19.000 medewerkers aan boord. ADHOC SOLUTIONS wordt EXPERIAN Belgium en Ronald den Ouden voegt zich bij het team. “Als Experian Belgium”, zegt Ronald den Ouden – Partner, “hebben we onze knowhow kunnen exporteren en onze Belgische oplossingen en producten kunnen aanvullen, inclusief het klanteninzicht en de cross-channelmarketing.”
In 2012 wijzigt de EXPERIAN groep haar strategie en verlaat de Belgische structuur de groep, onder leiding van Raphaël Amory, Ronald den Ouden en Olivier Janssens.
“Vanaf april 2013 kregen we onze autonomie terug”, zegt Olivier Janssens. “Onder de naam SIRIUS Insight bieden we onze klanten unieke en innovatieve oplossingen waarmee ze de juiste beslissingen kunnen nemen over het optimaliseren van hun marketing en sales, door middel van inzicht in de klanten en kanalen.”
De onderneming ondertekent een partnership met EXPERIAN MARKETING SERVICES en onderhoudt een nauwe samenwerking.
Sindsdien blijft de onderneming zich ontwikkelen en specialiseren in nieuwe markten. Vandaag is SIRIUS Insight een belangrijke speler in de geomarketingmarkt die zich onderscheidt door haar globale ontwikkelingsstrategieën, gericht op lange termijn.