• Blog
  • Whitepapers
    • Rapport locatieplanning
    • Leadkwalificatie
    • Apotheken (2021)
    • Update 2019: betere spreiding van apotheken in België
    • Het aantal apotheken in België daalt verder (2020)
    • de Belgische biomarkt (2020)
    • Biologische voedingswinkels in België (2018)
    • Experts (2018)
    • Banken en verzekeringen (2019)
    • DE AUTOMOTIVE SECTOR VERTRAAGT (2019)
    • Automotive: De (r)evolutie binnen de markt (2018)
  • Pers
  • Jobs
  • NL
    • FR
    • UK
  • SIRIUS INSIGHT
    • Missie
    • Waarden
    • Geschiedenis
    • Team
    • Partners
    • Jobs
  • Geomarketingdiensten
    • Strategische geomarketing
    • Retailnetwerk
    • Klantengedrag
    • Consumentendata
    • Dividuals®
  • Sectoren
    • Banken & Verzekeringen
    • Retail
    • Automotive
    • Ziekenfondsen
    • Ziekenhuizen
    • Apotheken
    • Media-Agentschappen
    • Telecom/Energie
    • FMCG
    • Immobiliën
  • Referenties
  • Contact
    • Waar vindt u ons?
    • Gebeld worden
    • Een afspraak maken
    • Een e-mail sturen

Automotive

Mijn uitdagingen?

  • Transformatie van de consumentengewoontes inzake mobiliteit en aankopen
  • Elektrificatie van het wagenpark

Impact

  • Afnemende behoefte aan mechanische naverkoopdiensten, toenemende behoefte aan technologische diensten

Mijn uitdagingen

  • Hoe het dealernetwerk aanpassen aan de nieuwe behoeftes?
  • Hoeveel concessiehouders? Waar? Voor de verkoop? Voor de dienst na verkoop?
  • Hoe klantengetrouwheid opbouwen?

Onze oplossingen!

  • Optimaal dealernetwerk
  • Impactberekening van de sluiting, opening of verplaatsing van een concessie
  • Bepaling van het marktpotentieel, commerciële doelstellingen
  • Sectorindelingen – prospectiegebieden met een gelijk potentieel
  • Voorspellende analyses op het gebied van de klantengetrouwheid en de volgende aankoop
  • Kwalificatie van prospecten
  • Segmentatie van de communicatie en personalisatie van berichten
  • Gegevensverrijking en verstrekken van geogelokaliseerde gegevens

Hoe hebben we hen geholpen?

NISSAN

“Om de strategische groei van Nissan te ondersteunen in de volgende jaren, kozen we in 2016 om met SIRIUS Insight een geomarketingstudie te realiseren. Zij leverden ons een blue print van het optimale dealernetwerk in België en Luxemburg. SIRIUS Insight is een zeer professionele en aangename partner om mee samen te werken. De samenwerking verliep volgens een gestructureerd proces met duidelijke mijlpalen en tussentijdse resultaten. SIRIUS Insight voldeed aan onze verwachtingen zowel op het vlak van flexibiliteit als voor het respecteren van deadlines. Met voldoende vergadermomenten kwamen wij tot een resultaat dat beantwoordde aan onze verwachtingen. We kunnen de samenwerking met SIRIUS Insight als een professionele en bekwame partner sterk aanbevelen.”


Mischa Cohenno
Director DND & CQ
Nissan Benelux

D’Ieteren

“Met precieze kennis van onze data en de automotive sector is SIRIUS Insight voor ons reeds 15 jaar een betrouwbare en flexibele partner.
Hun sterk analytisch vermogen en hun expertise op het vlak van geomarketing leveren belangrijke inzichten om onze strategische vragen te beantwoorden en zo optimale en rendabele beslissingen te nemen.”


Peter de Preter
Market Research & Business Insight Manager
D’Ieteren Auto

Modis

“De samenwerking met SIRIUS Insight heeft ons toegelaten de sterktes en zwaktes van ons dealernetwerk te identificeren.
Hun werk hielp ons om onze commerciële doelstellingen te objectiveren, het marktpotentieel te lokaliseren en de overlappende prospectiezones te identificeren.
Met deze objectief becijferde elementen hadden wij alles in handen om ons af te stemmen met de verschillende partners.”


Arnaud Dresse
CEO
Modis (Moorkens distribution)

Wil u meer weten?

Rapport locatieplanning Leadkwalificatie DE AUTOMOTIVE SECTOR VERTRAAGT (2019) Automotive: De (r)evolutie binnen de markt (2018)
Hoe zwaar weegt een nieuwe concurrent op uw winkel? Tegenvallende verkoopcijfers … hoe pakt u dát aan? Een winkel openen. Hoe kies je de beste locatie ? Belgische huishoudens beschikken gemiddeld over 1,28 wagens terwijl 10% van de huishoudens geen wagen bezit D’Ieteren: Betrouwbaar advies voor onze geomarketinguitdagingen Waarom AI het beste netwerk aan verkooppunten bepaalt?

Interesse? Contacteer ons!

Over ons

SIRIUS Insight is een Belgisch adviesbureau gespecialiseerd in geomarketingstrategie. Gebaseerd op betrouwbare consumenten- en marktdata en op artificiële intelligentie biedt SIRIUS Insight heldere en precieze antwoorden op de cruciale vragen rond marktpositionering, locatie en marketingcampagnes.


SIRIUS Insight 2021
Alle rechten voorbehoudenAlgemene voorwaardenPrivacybeleidCookies
Realisatie NC Communication

SIRIUS Insight

Avenue Alexander Fleming, 10
1348 Louvain-la-Neuve

BTW: BE044064734

+32 (0)10 46 46 46
info@siriusinsight.be

Volg ons

LinkedIn
Facebook
YouTube