Het lokale marktpotentieel is het bedrag dat huishoudens besteden aan bepaalde producten of diensten en dit in een geografische context. Dit marktpotentieel berekent SIRIUS Insight op basis van gedetailleerde gegevens die een geografisch component bezitten: inkomens, bevolking, uitgaven voor specifieke categorieën, Mosaic Belgium, gezinssamenstelling, werkgelegenheid, …
Zo berekent SIRIUS Insight ieder jaar voor de 20.000 Belgische statistische sectoren het markpotentieel voor heel wat producten en diensten. Denk bijvoorbeeld aan: voedingswaren, kledij, energie, voertuigen, bioproducten, restaurantbezoek, huishoudelijke apparaten, …
Deze unieke data maken het mogelijk uw markt nauwlettend op te volgen, de omzet van een nieuw verkooppunt te berekenen, de prestaties van verkooppunten na te gaan, verkoopsobjectieven te bepalen a.d.h.v. een geo-consumptiemodel, …
De kaarten hierboven zijn enkele voorbeelden van gegevens die gebruikt kunnen worden om het marktpotentieel te bepalen. In dit geval gebruikte SIRIUS Insight gegevens betreffende de uitgaven van huishoudens, hun inkomens, de bevolking, de werkgelegenheid en onze Mosaic Belgium dataset om het marktpotentieel te berekenen en te lokaliseren.