In deze use case vergelijken we de doelgroepen van twee verschillende producten van éénzelfde bedrijf door gebruik te maken van Mosaic Belgium. Denkt u bijvoorbeeld aan twee verschillende modellen wagens of twee collecties badkamermeubelen.
Ontdek alles over Dividuals op de specifieke Dividuals-website. Dividuals® is de meest geavanceerde consumentensegmentatie die voor ongeëvenaarde inzichten zorgt in uw klantenbestand, hun locaties nauwkeurig in kaart brengt en haarfijne targeting mogelijk maakt.
Het Mosaicprofiel product 1
Het Mosaicprofiel product 2
Meteen is duidelijk dat de doelgroep van beide producten zeer verschillend is. Enkel de stedelijke bevolkingsgroepen blijken beide producten te appreciëren. Het tweede product trekt een bemiddeld publiek aan terwijl het eerste product voornamelijk een voorkeur kent bij (voor)stedelijke bevolkingsgroepen.
Door de doelgroep te profileren begrijpt u meteen het belang om verkooppunten bij de gepaste doelgroepen te openen. Ook uw marketingacties organiseert u best daar waar deze doelgroepen zich bevinden.
Eens de scores voor ieder Mosaic-type gekend zijn kan men via een proces van modelisatie lokale scores berekenen. Zo krijgt men voor ieder geografisch niveau een duidelijk beeld van het potentieel en de attitude ten opzicht van het aanbod.
Zo ziet u op onderstaande kaarten per straatsegment hoe de twee producten scoren bij de lokale bevolking. Deze scores kunnen voor ieder merk of aanbod berekend worden wanneer voldoende gegevens beschikbaar zijn.
Geografische impact product 1
Geografische impact product 2
Wenst u een gepersonaliseerde offerte of een gratis test op een extract van uw klantendata? Neem dan meteen contact op met ons.