• Blog
  • Whitepapers
    • Rapport locatieplanning
    • Leadkwalificatie
    • Apothekenlandschap (2025)
    • Apotheken (2021)
    • Het aantal apotheken in België daalt verder (2020)
    • de Belgische biomarkt (2020)
    • Biologische voedingswinkels in België (2018)
    • Experts (2018)
    • Banken en verzekeringen (2019)
    • DE AUTOMOTIVE SECTOR VERTRAAGT (2019)
    • Automotive: De (r)evolutie binnen de markt (2018)
  • Pers
  • Jobs
  • NL
    • FR
    • UK
  • SIRIUS INSIGHT
    • Missie
    • Waarden
    • Geschiedenis
    • Team
    • Partners
    • Jobs
  • Geomarketingdiensten
    • Strategische geomarketing
    • Retailnetwerk
    • Klantengedrag
    • Consumentendata
    • Dividuals®
  • Sectoren
    • Banken & Verzekeringen
    • Retail
    • Automotive
    • Ziekenfondsen
    • Ziekenhuizen
    • Apotheken
    • Media-Agentschappen
    • Telecom/Energie
    • FMCG
    • Immobiliën
  • Referenties
  • Contact
    • Waar vindt u ons?
    • Gebeld worden
    • Een afspraak maken
    • Een e-mail sturen

USE CASE: de doelgroepen van twee verschillende producten

In deze use case vergelijken we de doelgroepen van twee verschillende producten van éénzelfde bedrijf door gebruik te maken van Mosaic Belgium. Denkt u bijvoorbeeld aan twee verschillende modellen wagens of twee collecties badkamermeubelen.

Ontdek alles over Dividuals op de specifieke Dividuals-website. Dividuals® is de meest geavanceerde consumentensegmentatie die voor ongeëvenaarde inzichten zorgt in uw klantenbestand, hun locaties nauwkeurig in kaart brengt en haarfijne targeting mogelijk maakt.

Heel diverse Mosaicprofielen

Het Mosaicprofiel product 1

Het Mosaicprofiel product 2

Meteen is duidelijk dat de doelgroep van beide producten zeer verschillend is. Enkel de stedelijke bevolkingsgroepen blijken beide producten te appreciëren. Het tweede product trekt een bemiddeld publiek aan terwijl het eerste product voornamelijk een voorkeur kent bij (voor)stedelijke bevolkingsgroepen.

Een geografische impact die niet te onderschatten is

Door de doelgroep te profileren begrijpt u meteen het belang om verkooppunten bij de gepaste doelgroepen te openen. Ook uw marketingacties organiseert u best daar waar deze doelgroepen zich bevinden.

Eens de scores voor ieder Mosaic-type gekend zijn kan men via een proces van modelisatie lokale scores berekenen. Zo krijgt men voor ieder geografisch niveau een duidelijk beeld van het potentieel en de attitude ten opzicht van het aanbod.

Zo ziet u op onderstaande kaarten per straatsegment hoe de twee producten scoren bij de lokale bevolking. Deze scores kunnen voor ieder merk of aanbod berekend worden wanneer voldoende gegevens beschikbaar zijn.

Geografische impact product 1

Geografische impact product 2

Meer weten over Mosaic Belgium?

  • Verschillende formules om Mosaic Belgium te gebruiken
  • Een opdeling in 8 groepen en 33 types
  • USE CASE: de doelgroepen van twee verschillende producten
  • Download de Mosaic Belgium Leaflet
  • Download het overzicht van de Mosaic Belgium groepen en types
  • Lees hoe Matexi gebruik maakt van Mosaic Belgium om de gepaste woonwijken te bouwen en hun afzetprognoses af te stemmen.

Ga van start met Mosaic Belgium

Wenst u een gepersonaliseerde offerte of een gratis test op een extract van uw klantendata? Neem dan meteen contact op met ons.

Over ons

SIRIUS Insight is een Belgisch adviesbureau gespecialiseerd in geomarketingstrategie. Gebaseerd op betrouwbare consumenten- en marktdata en op artificiële intelligentie biedt SIRIUS Insight heldere en precieze antwoorden op de cruciale vragen rond marktpositionering, locatie en marketingcampagnes.


SIRIUS Insight 2021
Alle rechten voorbehoudenAlgemene voorwaardenPrivacybeleidCookies
Realisatie NC Communication

SIRIUS Insight

Avenue Alexander Fleming, 10
1348 Louvain-la-Neuve

BTW: BE0440647343

+32 (0)10 46 46 46
info@siriusinsight.be

Volg ons

LinkedIn
Facebook
YouTube

Gérer le consentement
Pour offrir les meilleures expériences, nous utilisons des technologies telles que les cookies pour stocker et/ou accéder aux informations des appareils. Le fait de consentir à ces technologies nous permettra de traiter des données telles que le comportement de navigation ou les ID uniques sur ce site. Le fait de ne pas consentir ou de retirer son consentement peut avoir un effet négatif sur certaines caractéristiques et fonctions.
Fonctionnel Altijd actief
L’accès ou le stockage technique est strictement nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de permettre l’utilisation d’un service spécifique explicitement demandé par l’abonné ou l’utilisateur, ou dans le seul but d’effectuer la transmission d’une communication sur un réseau de communications électroniques.
Préférences
L’accès ou le stockage technique est nécessaire dans la finalité d’intérêt légitime de stocker des préférences qui ne sont pas demandées par l’abonné ou l’internaute.
Statistiques
Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement à des fins statistiques. Le stockage ou l’accès technique qui est utilisé exclusivement dans des finalités statistiques anonymes. En l’absence d’une assignation à comparaître, d’une conformité volontaire de la part de votre fournisseur d’accès à internet ou d’enregistrements supplémentaires provenant d’une tierce partie, les informations stockées ou extraites à cette seule fin ne peuvent généralement pas être utilisées pour vous identifier.
Marketing
L’accès ou le stockage technique est nécessaire pour créer des profils d’internautes afin d’envoyer des publicités, ou pour suivre l’utilisateur sur un site web ou sur plusieurs sites web ayant des finalités marketing similaires.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voir les préférences
{title} {title} {title}