Welke impact heeft uw webwinkel op uw fysieke winkels?

25 augustus 2022

Zoveel is zeker, het koopgedrag is drastisch veranderd, én daarmee ook de rol van retail. U kunt zichzelf dan ook de vraag stellen in hoeverre uw locatiestrategie nog de juiste is, temeer omdat het ernaar uitziet dat een slimme omnichannel locatiestrategie de nieuwe ‘way to go’ is.

Vandaag verwachten consumenten dat ze altijd en overal kunnen bestellen, dat ze meteen weten of hun product online of offline beschikbaar is, én dat ze beleverd kunnen worden op de manier die hen het beste uitkomt. Kortom, de moderne consument wil zelf kiezen waar én wanneer hij gaat shoppen, én bovendien is hij ook voortdurend geconnecteerd met zijn smartphone en tablet. Voor uw klanten staat er geen muur tussen online en offline. Dat soort van hokjesdenken is compleet verleden tijd, want in de nieuwe wereld is de synergie tussen online en offline retail de sleutel tot succes. Retailers die hun klanten volgen en geen watervrees hebben om te investeren en te innoveren, hebben de wind in de zeilen. Anders gezegd, het gaat niet meer over of/of. Het is en/en.

Lees meer